.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاسوعا و عاشورا الگوی تمدن‌ساز انقلاب اسلامی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: قیام خونین حضرت سیدالشهدا(ع)، تاسوعا و عاشورا یکی از مهم‌ترین عبرت‌های تاریخ و الگوی تمدن‌سازی انقلاب اسلامی است.

به گزارش شمال نیوز،  حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری در گفت‌وگویی با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: واقعه خونین و عبرت‌آموز عاشورا و حرکت عظیم حضرت سیدالشهدا(ع) در حادثه کربلا مهم‌ترین و درس‌آموزترین حرکت تمدنی تاریخ اسلام بوده و این راز ماندگاری قیام خونین عاشورا است.
وی با اشاره به وجود انحرافات گسترده جامعه در عصر امام حسین (ع)، افزود: حرکت خونین و قیام تمدن‌ساز سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش نشان از وجود تفکرات انحرافی و وجود ظلم در جامعه اسلامی آن دوران بود و حکومت دچار آسیب‌های فراوانی‌ بود که باید درمان می‌شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به جاودانگی قیام خونین حضرت سید الشهدا(ع) و اثرات آن در جامعه انسانی و اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با همان اصول و مبانی گفتمان عاشورا توسط امام راحل پایه‌ریزی شد و بسیاری از قدرت‌های جهان را به زانو در آورد.
این مسوول با اشاره ابعاد جهانی قیام عاشورا و تاثیرات آن بر جهان اسلام و برخی جوامع انسانی، خاطرنشان کرد: بدون شک مولفه‌های درس‌آموز قیام خونین امام حسین (ع) و عاشورا می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی ایفا کند و ایران اسلامی هم با همین مولفه‌ها و عبرت‌ها بیش از ۴۲ سال است در برابر تمامی قدرت‌های پوشالی جهان ایستاده است.
شکریان با تاکید بر اهمیت تبیین مولفه‌های فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز این واقعه مهم، خاطرنشان کرد:  قیام خونین حضرت سیدالشهدا (ع) و عاشورا امروز به یک گفتمان جهانی تبدیل شده است و نه تنها شیعیان جهان، بلکه بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه جهان در پاسداشت این حرکت مهم ایستاده‌اند و در حرکت تمدنی انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند./فارس

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.